Wednesday, November 2, 2011

Online Movies - Keepvid

Kebanyakan dari kita memang suka menonton Movie!
kalau bab-bab nak tengok cerita online.. Saya lebih suka kaedah streaming.
contoh macam youtube untuk senang nak paham.. huhu

Berbanding dengan file sharing atau torrent.. saya lebih kepada streaming. Jangan salah faham. bukan maksud saya kaedah lain tu tak bagus.. rasanya mungkin kurang sifat penyabar kot..huhu lain lah kalau kita ada connection yang laju, contohnya unifi ke.. baru la best! Perbezaan antara streaming berbanding dengan kaedah lain ialah kualiti gambar, dan inilah menjadi bahan ukuran.

Bagi memudahkan sever manghantar paket-paket data yang banyak, kualiti gambar haruslah di kurangkan bagi meringankan dan mempercepatkan proses penghantaran paket-paket data ini kepada pengguna..

Rasanya cukup sekadar itu penerangan asas mengenai streaming..

Terdapat beberapa cara bagi memuat turun download video dari internet.
Tetapi kali ini saya akan menerangkan cara bagaimana memuat turun (download) movie dari site seperti
youtube menggunakan perantaraan dari laman web seperti keepvid.

caranya amat mudah. Setelah dapat klip movie yang ingin di muat turun download. coppy link pada url adress yang ada pada klip pilihan hati..

Buka tab baru ke laman http://keepvid.com/

Past URL tadi pada site keepvid. Anda akan di promt untuk Run Plugin bagi membolehkan proses muat turun. Click pada Run Plugin.

Setelah proses verifikasi anda akan diberi pilihan format file yang ingin di muat turun. Samada Mp4, 3gp dan bergai lagi. Pilih mana-mana format video yang anda mahu dan pilih lokasi bagi save file tadi.

Last sekali.. enjoy the movie :)
have fun.